Rabu, 28 Oktober 2009

PENYIMPANGAN KITA YANG LEKA

Kalau difikirkan, sememangnya sekarang ini, banyak perkara mengelirukan. Peminggiran hukum Allah jelas dan semakin dimanupulasikan selaras dengan kepentingan semasa. Dalam hal ini, Barat berjaya memperbodoh dan menyelewang cara pemikiran kita, sehingga kita melupai bahawa kita punya pegangan yang cukup utuh iaitu Al-Quran dan hadis. Namun, kita semua kini telah TERPESONA dengan "hidangan" yang disajikan oleh Barat dan akhirnya kita "GHAIRAH" menyakini mereka berbanding dengan keyakinan yang kita sedia ada.
Dalam satu hadis, Rasulullah s.a.w. menyebut (mafhumnya): "Pada suatu zaman nanti, umat Islam akan berhadapan dengan pelbagai percanggahan yang banyak, ingatlah ketika itu, pemerintah dengan al-Quran akan berpisah dan janganlah kamu berpisah daripada al-Quran."
Ertinya Nabi pernah memberi peringatan bahawa pada suatu zaman selepas baginda, pemerintah tidak lagi berpegang kepada al-Quran dan as-Sunnah, hukum al-Quran terpisah dan diketepikan oleh pemerintah.
Nabi mengingatkan kita, jangan sesekali kita terpisah daripada al-Quran, kerana itu maka, perjuangan untuk mendaulatkan Islam menjadi suatu keperluan untuk diperjuangkan sehingga akhirnya.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan