Rabu, 6 Januari 2010

KITA BERTELAGAH, ORANG LAIN KETAWA

Akhirnya terserlah bijak pandai kita untuk cuba menyelesaikan masalah "kepercayaan" kita. Ada yang berhujah seakan dialah yang terbijak atau yang terbodoh. Semuanya berligar antara sesama memahami situasi sebenarnya. MEDIA dijadikan medan menyalurkan kewibawaan yang tergambar keangkuhan dan kesewelan. Apakah tidak ada ruang untuk bertemu dan berbincang?
Sedangkan yang dibincang dan diperkatakan soal diri, kepercayaan, keyakinan dan harga sebuah maruah agama. Bukan cerita pasal politik pasar dan politik tahi telinga. Begitulah, apabila orang sudah mula lupa, apa yang sebenarnya wajar dan harus diperjuangkan. Inilah kesan apabila populariti menjadi nadi pemikiran insan sehingga mengadai makna diri dan terpapar kebodohan yang amat.
Kini, kita masih bertelagah untuk menyatakan yang kita betul, dia salah, dan dia mengatakan dia betul dan kita salah. Namun disebalik semua itu, ketawa orang lain semakin riuh rendah melihat kesewelan, kedegilan dan kebodohan kita yang amat. Sekali lagi, KEBODOHAN KITA YANG AMAT!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan